FR
acredo - les alliances

Organisatieboekje voor de bruiloftsorganisatie: wat als u uw eigen maakt?

Gepubliceerd op / Accessoires om zelf te maken

Organisatieboekje voor de bruiloftsorganisatie: wat als u uw eigen maakt?

Delen op :

Het organisatieboekje is een waardevol - zo niet onmisbaar - hulpmiddel in het leven van een toekomstige bruid. Een inspiratieboek met alle goede ideeën, een echt dashboard om zich op elk gewenst moment terug te vinden, een vertrouwenspersoon aan wie zij haar geheimen en haar verlangens kan toevertrouwen, een praktisch notitieboekje dat altijd bij de hand is om de voorbereidingen van uw bruiloft te vergemakkelijken...

Hier zijn enkele ideeën, tips en essentiële stappen om uw organisatieboekje te maken!

Alles oplijsten

Planning ou carnet d'organisation de mariage – DIY mariage

De eerste stap is om een ​​checklist op te stellen van alle dingen die u voor de D-Day wilt plannen, waaronder;:

-        definieer het budget

-        kies een feestzaal

-        stel de gastenlijst op

-        een datum vastleggen en de uitnodigingen verzenden

-        reserveer de wetsdienaar

-        zoek de fotograaf

-        zoek de bloemist

-        zoek de traiteur

-        ...

Kies de ondersteuning en organiseer het op uw manier

Planning ou carnet d'organisation de mariage – DIY mariage

Notitieboekje of ringmap? U beslist! Kies, ongeacht het medium, voor een handig en gemakkelijk mee te nemen formaat. Gebruik ook transparante mapjes of enveloppen om in uw notitieboekje te plaatsen.

Organiseer uw notitieboek zoals u wilt, met behulp van tabbladen, volgens de verschillende onderwerpen van de voorbereidingen van uw bruiloft. Bijvoorbeeld:

-        De gasten

lijst met gasten en bevestigingen, uitnodigingen, gastgeschenken, dresscode ...

-        De locatie

selectie van feestzalen, verhuur van tenten of feesttenten, offertes, foto's, plan ...

-        Decoratie

inrichting van de zaal, de wagens, de tafels, DIY ...

-        Animatie

DJ, activiteiten voor de kinderen, photobooth ...

-        Maaltijden

cocktail, lunch, diner, taart en/of snoep, traiteur ...

-        Ceremonie

verloop van de religieuze en/of seculiere ceremonie ...

-        Stoet

getuigen, bruidsmeisjes, dresscode, wagens ...

-        Stijl

bruiloftsthema, kleuren, trouwjurk, bruidegomskostuum, trouwringen ...

-        Budget

Plaats aan het begin van uw notitieboekje een retroplanning om in één oogopslag te zien waar u bent en wat u nog moet doen. Stel het op maand per maand, zelfs als u er de laatste weken nog moet plannen!

Versieren

Planning ou carnet d'organisation de mariage – DIY mariage

Omdat uw organisatieboekje mooi en aangenaam moet zijn om te raadplegen, decoreer het volgens uw wensen.

Gebruik lijm, schaar, touw, satijnen lint, afplakband, stickers, etiketten, paperclips ...

Illustreer elk tabblad met een afbeelding geïnspireerd op elk thema ... en begin met het organiseren van de mooiste dag van uw leven!

Tags : Checklist Accessoires

U bent reeds lid Huwelijk.be ?

Wachtwoord vergeten ?

Mij onthouden

Geen account ? Schrijf u in

De Huwelijk.be kaart is enkel beschikbaar voor onze leden.
Wordt gratis lid door u hieronder in te schrijven.

Wachtwoord ophalen

Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.

© Copyright 1997-2024 VO Publishing b.v.b.a. / Huwelijk.be

Te lezen met hetzelfde thema

De professionelen in uw regio